Ilmiöpedagogiikkaa harjaantumisopetuksessa
Kemin Hepolan koulun yläkoulun harjaantumisryhmän ilmiöpedagogiikkakokeilu ujuttautui arjen työskentelytavaksi ja motivoi vahingossa sekä oppilaat että luokan aikuiset.
Lue lisää...
Kemin Hepolan koulun yläkoulun harjaantumisryhmän ilmiöpedagogiikkakokeilu ujuttautui arjen työskentelytavaksi ja motivoi vahingossa sekä oppilaat että luokan aikuiset.
Jokaisella ihmisellä on tarve tulla huomatuksi ja olla yhdessä muiden kanssa. Autismin kirjon ihmisille vuorovaikutuksen ongelmat ovat kuitenkin niin suuria, että he tarvitsevat asiassa apua. Huomioivan yhdessäolon malli varmistaa, että[…]
Kehitysvammaliiton Opike-yksikössä työskentelevä kehittämispäällikkö Petri Ilmonen uskoo vahvasti erityisryhmien elinikäiseen oppimiseen.